Wat is nodig voor professionals om buitenspelen te stimuleren?

Kenniscentrum Sport & Bewegen doet onderzoek

Buitenspelen is leuk én gezond. Uit verschillende onderzoeken blijkt echter steeds weer dat kinderen te weinig buitenspelen. Hoe gaan we daar samen voor verandering zorgen? Om dat te weten te komen gaat Kenniscentrum Sport & Bewegen onderzoek doen onder professionals.

Kenniscentrum Sport & Bewegen is benieuwd waar in de praktijk op het gebied van buitenspelen behoefte aan is. Welke vragen leven er bij professionals? En wat is er nodig om professionals te ondersteunen in hun werk om kinderen meer buiten te laten spelen?

De uitkomsten van het onderzoek helpen het Kenniscentrum Sport & Bewegen bij het verzamelen, ontwikkelen en verspreiden van de juiste kennis, instrumenten en praktische tips. Hiermee kunnen professionals direct aan de slag om buitenspelen voor kinderen te stimuleren.

Ga hier naar de vragenlijst.