Doe mee met het allereerste WK Schooltuinieren!

Inschrijven kan tot eind januari

Schooltuinieren wordt steeds populairder. Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. Er is nu zelfs een WK voor schooltuinieren! En jij kunt meedoen! Moestuiniert jouw school met kinderen in de leeftijd van 3-18 jaar? Dan kun je je tot eind januari gratis inschrijven.

Het WK Schooltuinieren (officieel Vegetable Garden World Cup for schools) vindt voor de eerste keer plaats van maart tot juni en wordt georganiseerd door Landestini, een Franse non-profitorganisatie. De afgelopen 3 jaar hebben al meer dan 1200 teams meegedaan met het Franse kampioenschap. Nu is het tijd voor een wereldwijde variant.
Met dit WK wil de organisatie het schooltuinieren stimuleren en laten zien wat voor positiefs het allemaal oplevert: verbeteren van de biodiversiteit, goede zorg voor de bodem, educatieve waarde en natuurlijk het plezier dat de kinderen eraan beleven.

Het programma

Ben je nieuwsgierig geworden? Dit kun je ongeveer verwachten als je meedoet:

• Hulp op afstand met educatieve handvatten, een tuinierhandleiding, online bijeenkomsten en discussies met experts
  • Ideeën voor activiteiten in de schooltuin en maandelijkse challenges
  • Een online platform voor deelnemers om vragen te stellen en tips met elkaar te delen
  • Een soort logboek om je voortgang bij te houden, dat ook de basis is voor de beoordeling door de jury.
  • Een uitreikingsceremonie in juni met maar liefst 13 prijzen.

Meer info vind je in de flyer van Landestini. Inschrijven kan tot eind januari.