Gouden Wortelzaadje voor school die hulp zoekt

Wil je starten met schooltuinieren, maar weet je niet goed hoe? Dan heeft de Alliantie Schooltuinen goed nieuws. Je kunt namelijk praktische of financiële ondersteuning winnen door mee te doen aan de wedstrijd het Gouden Wortelzaadje! De wedstrijd vindt plaats tijdens de Week van de Schooltuin (8-12 april).

Starten met schooltuinieren kan best overweldigend zijn. Zeker als je nog niet zoveel kennis hebt van het moestuinieren. Dan komen helpende handen om je op weg te helpen goed van pas.

Allerlei hulp

Kun je bijvoorbeeld hulp gebruiken bij het maken van een teeltplan, een werkschema of bij de lessen? Doe dan tijdens de Week van de Schooltuin (8-12 april) mee aan de wedstrijd ‘het Gouden Wortelzaadje’! Als winnaar krijg je steun van een moestuincoach of een financiële bijdrage om je op weg te helpen.

Zo doe je mee

Wil jij in aanmerking komen voor het Gouden Wortelzaadje? Je kunt nu al bedenken welke drempels je ervaart om te starten met schooltuinieren. Vervolgens stuur je voor 1 april 2024 een kort filmpje op waarin je jouw concrete hulpvraag duidelijk in beeld brengt. Je filmpje kun je via Wetransfer sturen naar: info@schooltuinalliantie.nl onder vermelding van Inzending Gouden Wortelzaadje – naam school en gemeente.

Stemmen op de beste inzending

Alliantie Schooltuinen publiceert de inzendingen op 8 april, de eerste dag van de Week van de Schooltuin. Alliantie Schooltuinen roept daarna iedereen op om te stemmen welke hulpvraag de ondersteuning het meest verdient. Op donderdag 11 april maakt Alliantie Schooltuinen de winnaar bekend.

Digitaal spreekuur

Donderdag 11 april houdt Alliantie Schooltuinen een digitaal landelijk spreekuur ‘Eerste Hulp Bij Schooltuinieren’. Dit is bedoeld voor scholen die enthousiast geworden zijn voor schooltuinieren en willen weten hoe ze van start kunnen gaan. Noteer het alvast in je agenda! Meer informatie volgt later.

Alliantie Schooltuinen wenst je alvast veel succes met het maken van een leuk filmpje!