Online informatiebijeenkomst ondersteuners Week van de Schooltuin

23 januari 2024 16.00-17.00

Van 8 tot en met 12 april 2024 vindt de derde editie van de Week van de Schooltuin plaats. Dit wordt georganiseerd door de Alliantie Schooltuinen, op 9 april in samenwerking met de IVN Buitenlesdag. Speciaal voor ondersteuners organiseert de Alliantie Schooltuinen een online informatiesessie op 23 januari 2024 van 16.00 tot 17.00 uur.

Groot succes in 2023

De tweede editie van de Week van de Schooltuin was een groot succes. In 2023 leerden maar liefst 47.997 leerlingen zaaien en oogsten en werden 489.235 zaadjes gezaaid en plantjes geplant! Ook was er veel aandacht via social media, de lokale media en het tv-programma BinnensteBuiten.

Zet in je agenda

Omdat de week vroeg in het jaar valt, wil de Alliantie Schooltuinen al op 23 januari ondersteuners informeren over alle activiteiten tijdens een online sessie van 16.00-17.00 uur. Per dag heeft de Alliantie Schooltuinen een thema en doelgroep in gedachten: een openingsactiviteit, het nieuwe Gouden Wortelzaadje en de Gouden Wortel, een landelijke ondersteunersbijeenkomst en het Handboek Schooltuinieren.

Samen slogan bedenken

Tijdens de bijeenkomst wordt ook een slogan bedacht. In 2023 resulteerde de brainstorm in het mooie: ‘Samen zaaien, samen groeien’. Dit jaar zetten we de aardappel in het zonnetje. De organisatie van de Buitenlesdag zet in op het thema ‘je eigen voedsel verbouwen’ en promoot de Grote Pieperles, geschikt voor scholen met en zonder schooltuin. Deelnemers worden uitgenodigd om voorafgaand aan de online bijeenkomst al na te denken over een leuke slogan.

Aanmelden voor de bijeenkomst kan hier.