Aanmelding voor ModderDag 2019 gestart

Zevende editie op 28 juni

Scholen, kinderdagverblijven, BSO’s, gastouders en particulieren kunnen zich aanmelden voor ModderDag 2019, die op 28 juni gehouden wordt. In 2018 organiseerden 2.620 kinderopvanglocaties, basisscholen en openbare plekken activiteiten in en rond modder voor ruim 130.000 kinderen.

Tijdens ModderDag ontdekken kinderen wat modder is, hoe je er mee kunt spelen en wat de verbinding met de aarde voor hen betekent. Honderdduizenden kinderen in binnen- en buitenland zijn tegelijkertijd actief bezig met natuur.

Hoe werkt ModderDag?

ModderDag organiseer je zelf. Als school, gastouder, kinderdagverblijf, BSO, bezoekerscentrum: iedereen die het spelen van kinderen in de natuur belangrijk vindt kan zich aansluiten bij ModderDag en zelf iets organiseren. Je kan jouw activiteit aanmelden via deze website. IVN plaatst alle deelnemende locaties op een kaart. Aanmelden is belangrijk om landelijk de impact van deze dag te meten en laten zien.

Ook krijgt het IVN vaak vragen van (lokale) pers en geïnteresseerden. Bovendien ontvang je na aanmelding een link naar de vernieuwde ModderDag materialen, zoals de poster, handige checklists en draaiboeken. Daarin staat niet alleen achtergrondinformatie, maar ook tal van suggesties voor activiteiten voor de verschillende leeftijdsgroepen. Na afloop deelt het IVN de resultaten met je en volgend jaar nodigt IVN je weer uit om deel te nemen.

ModderDag werd in 2013 door IVN naar Nederland gehaald. Inmiddels is ModderDag in Nederland toe aan de zevende editie. Aan de editie van 2018 deden 13 landen mee. Meer feiten en cijfers vind je hier.