Dag van de Groene Kinderopvang

Vijfde editie op 21 mei met wedstrijd met thema ‘feestvieren’

Natuurbeleving en vrij buitenspel in een groene omgeving zijn belangrijk voor de ontwikkeling en het welzijn van alle kinderen. Daarom vindt op 21 mei de vijfde editie plaats van de Dag van de Kinderopvang. De dag is bestemd voor kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, buitenschoolse opvang locaties en de gastouderopvang.

De Dag van de Groene Kinderopvang is in het leven geroepen door het Vakblad Kinderopvang en Stichting Groen Cement. Samen met vele andere partijen willen zij inspirerende groene ontwikkelingen binnen de kinderopvang in de schijnwerpers zetten. Ze willen kinderopvangorganisaties uitdagen om natuur en natuurbeleving actief een blijvende plek te geven. De Dag van de Groene Kinderopvang is van én voor iedereen met een hart voor natuur en kinderen: voor alle kinderdagverblijven, peuterspeelzalen, buitenschoolse opvang locaties en de gastouderopvang.

Iedereen kan mee doen op 21 mei, inschrijven is niet nodig. Kijk voor tips, activiteiten en andere informatie die je kunt gebruiken voor de Dag van de Groene Kinderopvang op Groene Toolbox.

De wedstrijd staat dit jaar in het teken van feestvieren. Maak er dit jaar op 21 mei een groen feest van en laat iedereen daarvan meegenieten. Bekijk hier de informatie.

Op 15 mei 2018 vond de vierde editie van de Dag van de Groene Kinderopvang plaats. Het was een zeer geslaagde dag. Het was prachtig weer en op veel plekken in Nederland deden locaties en gastouders mee met groene activiteiten. De organisatoren ontvingen mooie foto's en inspirerende verhalen; deze publiceerden ze op hun Facebookpagina. Het thema van 2018 was samenwerking/verbinding tussen kinderopvang en school, partners, ouders, enz.
Ze organiseerden een fotowedstrijd en bestuursleden van Groen Cement gingen op bezoek op diverse locaties om verslag te doen van de activiteiten.