Negende editie Modderdag was een feestje

Meer dan 90.000 kinderen op ruim 2.500 locaties namen deel

Op 29 juni organiseerden ruim 2.500 kinderopvanglocaties en basisscholen tijdens de negende editie van ModderDag activiteiten in modder voor meer dan 90.000 kinderen. Ze leefden zich uit met ModderPaint, er werd in de modder gegrabbeld, er stonden ModderGerechten op het menu en natuurlijk werd er veel met modder gekliederd en gesmeerd.

Tijdens ModderDag ontdekken kinderen wat modder is, hoe je er mee kunt spelen en wat de verbinding met de aarde voor hen betekent.

International Mud Day

In 2009 is op een World Forum bijeenkomst het idee voor International Mud Day ontstaan, met als doel kinderen de noodzakelijke positieve natuurervaringen te geven.

Marc Veekamp (IVN) heeft ModderDag in 2013 naar Nederland gehaald en samen met Schuttelaar en partners dit verder opgezet. Internationaal wordt ModderDag jaarlijks behalve in Nederland ook in Nepal, Australië, Schotland, Engeland, Tanzania, Bangladesh, Mexico, Vlaanderen en de Verenigde Staten gevierd.

Top 10 ModderDag posts op Instagram

Tijdens ModderDag 2020 ging het helemaal los op social media. De leukste modderfoto's-en filmpjes werden gedeeld. Er werd geschilderd, gegrabbeld, gesmeerd en nog veel meer. IVN maakte een top 10 van posts op Instagram.

Heb jij nog een leuke modderfoto? Deel de foto met @ivnnatuureductatie op Instagram.