Rotterdam Lekker Fit! werpt vruchten af

Succesvol programma wordt uitgebreid met nieuwe thema's

Het percentage kinderen met overgewicht is in Rotterdam hoger dan in andere grote steden in Nederland. Daarom is de gemeente Rotterdam in 2005 gestart met het actieprogramma Rotterdam Lekker Fit! Inmiddels blijkt deze aanpak succesvol. Er is stabilisatie in de stijging van het overgewicht bereikt en bij een aantal leeftijdsgroepen is zelfs een daling zichtbaar.

De komende vier jaar wordt het programma Rotterdam Lekker Fit! verder doorontwikkeld. Er komen nieuwe thema's bij zoals rust, slaap en ontspanning. In een volgend artikel zullen we uitgebreid aandacht aan besteden aan deze nieuwe ontwikkelingen. Dat kan niet zonder eerst terug te kijken op 14 jaar Rotterdam Lekker Fit!

In onderstaand artikel lees je alles over het programma en hoe het tot stand is gekomen.