Bijna Week van de Schooltuin

Tussen 22 en 26 mei vindt de Week van de Schooltuin plaats. De Week van de Schooltuin – een initiatief van de Alliantie Schooltuinen en Jong Leren Eten – staat dit jaar in het teken van samen zaaien, samen oogsten! Al bijna 500 scholen en schooltuinondersteuners doen met ruim 44.000 leerlingen mee. Zij gaan aan de slag met leuke moestuinactiviteiten. Op die manier ervaren nóg meer kinderen hoe leuk en leerzaam het is om zelf groenten en fruit te zaaien, verzorgen, oogsten en proeven.

Toolkit vol handig materiaal

In de toolkit vind je de zaailesbrief, een lijst met zaai- en andere inspiratie, een poster, uitnodigingen, een persbericht en beeldmateriaal voor social media.

Wat gaan jullie doen?

Ga jij aan de slag met een toffe (zaai)activiteit tijdens de Week van de Schooltuin? Laat het de initiatiefnemers weten, dan maken zij een mooi overzicht op de website.

Film: De schooltuin

De schooltuin, een jaar rond met je handen in de grond. Een film gedraaid door de ogen van een groep kinderen. Zij kweekten een jaar lang hun eigen groenten en bloemen. Bekijk de trailer en vraag gratis de film aan!

Laat zien dat je meedoet!

Om aan iedereen te laten zien dat jullie meedoen met de Week van de Schooltuin, is er een poster gemaakt. Hang hem nu al voor het raam en inspireer buren, ouders en anderen!

Nodig de wethouder uit

Wil je graag laten zien wat jullie school doet aan schooltuinieren en de gemeente informeren over de Week van de Schooltuin? Stuur een uitnodiging.

Meld je schooltuin aan op de kaart

De initiatiefnemers willen graag weten welke scholen al een schooltuin hebben; op het schoolplein of een complex. Zo krijgen ze inzicht hoe groot de schooltuinbeweging is. Zet je jouw schooltuin ook op de kaart?

Volg de Alliantie op social media

De Alliantie Schooltuinen is een beweging van schooltuinenthousiastelingen. Samen delen ze wat hen inspireert, om anderen weg te helpen. Doe je ook mee? Volg de Alliantie op LinkedIn of Instagram. Deel jouw ideeën in de comments of via een direct bericht, zodat de Alliantie het kan plaatsen!