Help met je school de wilde bij

Vraag het gratis bloembollenpakket aan van Nederland Zoemt

Het gaat niet goed met de wilde bij. Zonde, want bijen zijn heel belangrijk voor ons groente en fruit. Jouw school kan de wilde bij helpen. Hoe? Vraag een gratis bloembollenpakket van Nederland Zoemt aan! Nederland Zoemt is een project waarin IVN Natuureducatie en Natuur & Milieu samenwerken.

In het pakket zitten biologische bloembollen die geplant kunnen worden op het schoolplein, een lespakket met vier lesbrieven, een zoekkaart, kleurplaat en een bijenposter. Het lespakket is zo samengesteld dat de lessen geschikt zijn voor onder- en bovenbouw. Daarmee is het pakket leuk en leerzaam voor álle leerlingen. Daarnaast helpt het pakket om schoolpleinen om te toveren tot bloeiende en zoemende plekken.

Nederland Zoemt heeft drie educatieprogramma’s: