Educatieve Escaperoom ‘Het stopt bij jou!’ erkend als Gezonde School-activiteit

De Educatieve Escaperoom ‘Het stopt bij jou!’ is erkend als Gezonde School-activiteit voor het thema Relaties en seksualiteit. De Escaperoom is ontwikkeld door Weerbaar in Seksualiteit en maakt shame-sexting op een interactieve manier bespreekbaar. Leerlingen binnen het PO, VO en MBO leren – al spelenderwijs – hoe te handelen als ze een naaktfoto doorgestuurd krijgen.

De leerlingen krijgen zicht op de impact en invloed van hun eigen handelen. Na het spelen van de escaperoom vindt er een nabespreking plaats. De escaperoom wordt op locatie aangeboden heeft de duur van een lesuur (50 minuten).

Leerlingen spelen de escaperoom in groepjes van maximaal 15 leerlingen (1/2 klas). Het is mogelijk om twee escaperooms parallel aan elkaar aan te bieden.

Voor meer informatie over de Educatieve Escaperoom ‘Het stopt bij jou!’ click hier. Op de website van Gezonde School staat informatie over de erkenning voor PO, VOen MBO.