Gebundelde krachten voor een gezonde jeugd

Woensdag 14 december organiseert Gezonde School de netwerkbijeenkomst Gebundelde krachten voor een gezonde jeugd. Ben je bestuurder, directeur, leidinggevende, projectleider of op een andere manier op bestuurlijk niveau betrokken bij een gezonde leefstijl voor leerlingen en studenten in het primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs of middelbaar beroepsonderwijs? Meld je dan aan en doe inspiratie op voor het versterken en borgen van de lokale bestuurlijke samenwerking. Aanmelden kan tot en met 9 december.

Lokale bestuurlijke samenwerking staat centraal

Een gezonde leefstijl is voor leerlingen en studenten van essentieel belang voor hun verdere ontwikkeling. Regionaal en lokaal werken al veel partners aan de verbetering van gezondheid van de jeugd: scholen, GGD’en, gemeenten en andere organisaties en bedrijven. Deze partijen slaan vaak hun handen ineen vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd zijn er meestal nog meer kansen voor intensievere samenwerking. Gezonde School neemt het initiatief om die kansen met elkaar te verkennen en inspiratie op te doen bij de vraag: hoe kunnen we de lokale samenwerking op bestuurlijk niveau versterken en borgen?

Wat levert deelname op?

Tijdens de netwerkbijeenkomst staan centraal:

• goede voorbeelden van een effectieve invulling van bestuurlijke samenwerking op lokaal niveau;
  • inspiratie en inzicht voor de toepassing op de eigen situatie;
  • gezamenlijk opstellen van een bestuurlijke boodschap over samenwerking en borging.

Waar en wanneer vindt de bijeenkomst plaats?

• Datum: woensdag 14 december 2022
  • Tijd: 12.00 tot 16.00 uur (inclusief lunch, met aansluitend een netwerkborrel)
  • Locatie: The Colour Kitchen, Prinses Christinalaan 1, 3554 JL Utrecht

Aanmelden voor de bijeenkomst kan hier.