Glos Educatief en House of Esports slaan handen ineen

Educatief programma voor moeilijk bereikbare doelgroepen

Glos Educatief gaat het educatieve programma van House of Esports invullen. Daartoe ondertekenden Wim Noordzij, directeur van House of Esports, en Tilly de Jong, directeur van Glos Educatief, maandag 10 augustus een samenwerkingsovereenkomst tijdens de zomerprogrammering in Rotterdam Feyenoord.

Het educatieve programma verbindt de passie van veel kinderen en jongeren, esports en gamen, met maatschappelijke thema’s zoals gezondheid, sociale omgang en opleiding en werk. Het programma speelt daarbij in op de behoefte van de doelgroep om betere gamer of esporter te worden.

Beide partners zijn ervan overtuigd dat gezonde leefstijl en een betere gamer en esporter worden prima samen kunnen gaan. De Jong legt uit: “Wie goed slaapt, gezond eet, genoeg beweegt, lekker in zijn vel zit en zich sociaal gedraagt zal fit genoeg zijn en een betere concentratie hebben. Daarmee is de basis gelegd om een betere gamer of esporter te worden. Bijkomend voordeel is dat zo ook de schoolprestaties kunnen verbeteren.”

Het eerste deel van het educatieve programma gaat dit schooljaar op verschillende scholen in Rotterdam van start. Ook verschillende andere gemeenten hebben al enthousiast gereageerd op het programma. Zodra het landelijk ingezet kan worden, wordt het aangekondigd op www.gezondeleefstijlopschool.nl en www.houseofesports.nl. Voor vragen kan contact opgenomen worden met info@houseofesports.nl of info@gloseducatief.nl.