Inspiratieprijs Gezonde School 2019

Uitreiking tijdens Dag van de Gezonde School op 31 oktober

Welke Gouden Tip heeft je school om te werken aan een gezonde leefstijl? Deel het beste idee van je school en inspireer daarmee andere scholen. Wie weet wint je school de tweede editie van de Inspiratieprijs Gezonde School. Alle PO, VO en MBO scholen mogen meedoen. De Inspiratieprijs Gezonde School 2019 wordt uitgereikt tijdens de Dag van de Gezonde School op 31 oktober.

Wat kun je winnen?

De school die de Inspiratieprijs Gezonde School wint, kan rekenen op flink wat positieve aandacht voor de school en voor de Gouden Tip. Daarnaast wint de school een bedrag van €1000,- dat bedoeld is om de tip (verder) te verankeren binnen de school. De scholen die de tweede of derde prijs winnen, staan zeker niet met lege handen. Zij winnen € 500,- en €250,-.

Wat levert het op?

Vorig jaar waren er 22 inzendingen. De Inspiratieprijs ging naar het Zone.college in Almelo met de Gouden Tip: ‘Een rookvrije generatie is het werk van allen!’. De tweede prijs was voor het Blariacumcollege uit Venlo met de Gouden Tip: ‘Dynamisch schoolplein’. De derde prijs was voor Obs jongLeren uit Drunen met de Gouden Tip: ‘JongLeren in de tuin, het hele jaar rond’.

De overwinning heeft het Zone.college veel gebracht. Initiatiefnemer Dennis Timmer: “Dankzij het prijzengeld hebben wij materialen met een rookvrij-teken kunnen aanschaffen, zoals stoeptegels, beachvlaggen en posters. Een ander deel van het geldbedrag gebruiken we voor de scholing van medewerkers. Ook heeft de Inspiratieprijs ons veel positieve reacties opgeleverd én een nieuwsbericht in het Algemeen Dagblad. Ik raad iedere school aan om mee te doen!”

Doe ook mee!

Deel voor 17 september je Gouden Tip voor een gezonde leefstijl op school via het online inschrijfformulier. Gezonde School maakt op de website alle Gouden Tips zichtbaar. Vanaf 17 september mag iedereen een stem uitbrengen op de beste tip (uiteraard maar één stem per mailadres). De inzenders van de top-3 tips sturen een korte videopresentatie voorafgaand aan de Dag van de Gezonde School op 31 oktober. Op deze dag maakt de vakjury de winnaar bekend van de Inspiratieprijs Gezonde School.