Beweeg het door

Gratis kennisevent van Kenniscentrum Sport op 13 mei in Amsterdome in Amsterdam

Op 13 mei organiseert Kenniscentrum Sport het gratis kennisevent ‘Beweeg het door’ in de Amsterdome in Amsterdam. Deze dag is speciaal voor professionals uit zorg, welzijn en sport die zich tijdens hun dagelijkse werkzaamheden bezighouden met het stimuleren van bewegen of dat meer willen doen.

Deze dag is onder andere voor managers en pedagogisch medewerkers van de kinderopvang en voor leerkrachten/ docenten uit het onderwijs. We behandelen vragen als:

• hoe je in gesprek gaat met ouders en andere partners in de wijk
  • het stimuleren van de motorische ontwikkeling van kinderen
  • tips en activiteiten om kinderen meer te laten bewegen vanuit je eigen werksetting.

Tijdens deze dag zijn er sessies en workshops met als doel dat aanwezigen deze dag kennis en inspiratie op doen die goed in de praktijk te gebruiken is. Naast managers en pedagogisch medewerkers van de kinderopvang en docenten/ leerkrachten uit het onderwijs richt het Kenniscentrum Sport zich met deze dag ook op praktijkondersteuners, buurtsportcoaches, jeugdartsen en verpleegkundigen en fitnessinstructeurs. Elkaar ontmoeten en kennis halen en delen staat centraal.

Kenniscentrum Sport brengt actueel wetenschappelijk onderzoek over sport en bewegen samen met succesvolle ervaringen uit de praktijk. Het maakt kennis praktisch bruikbaar, deelt deze op een innovatie manier en helpt professionals zo bij hun vraagstukken, keuzes en doelen.