Webinar ‘Mindfulness en het effect op je brein’

Initiatief van Het Fitte Brein

Steeds meer scholen zetten mindfulness in tegen stress bij leerlingen. Wil je weten wat mindfulness doet voor de hersenen en dus kan betekenen voor je leerlingen? Kijk dan op 21 mei naar het webinar ‘Mindfulness en het effect op je brein’.

Het webinar wordt uitgezonden door Het Fitte Brein, een gezamenlijk initiatief van de Hersenstichting, Alzheimer Nederland en de Edwin van der Sar Foundation. De hoofdspreker tijdens het webinar is Martin van Boxtel, hij is universitair hoofddocent bij de vakgroep Psychiatrie en Neuropsychologie van Maastricht University. Aandachtsgebieden in zijn onderzoek zijn gezondheid in relatie tot de cognitieve ontwikkeling, interventies die de cognitieve vaardigheid kunnen verbeteren. Daarnaast is hij mindfulnesstrainer. Ook schuift Marloes van der Heijden aan, zij is yoga en mindfulness docent bij Yogacentrum Tilburg. Zij zal vanuit de praktijk een aantal tips en oefeningen meegeven.

Aanmelden kan via de site van Het Fitte Brein.

Het Fitte Brein organiseerde eerder de webinars ‘Stress: vriend & vijand’, ‘Wake-up call: slaap voor een fit brein’ en ‘Ontdek het puberbrein’.