6000 leerlingen, 400 scholen en 18 sporten tijdens Olympic Moves The School Final

9 juni op sportcentrum Papendal

Op vrijdag 9 juni vond de 21ste editie van Olympic Moves The School Final plaats op sportcentrum Papendal in Arnhem. Olympic Moves is de grootste schoolsportcompetitie van Nederland met dit jaar zo’n 400 deelnemende scholen en 6000 leerlingen. Tijdens de openingsceremonie waren onder andere acteur Juvat Westendorp, en TeamNL sporters Merel Smulders (bmx) en Tim de Vries (handbike) aanwezig.

Na de eerder gespeelde regionale finales, mochten de teams op 9 juni richting Sportcentrum Papendal afreizen om te strijden om de kampioenstitel in 18 verschillende sporten. In totaal deden er meer dan 6000 leerlingen van ruim 400 middelbare scholen mee in 18 verschillende sporten. Dit waren ultimate frisbee, floorball, minitrampoline, streetdance, dodgebal, atletiek, badminton, handbal, hockey, korfbal, softball, streetball, volleybal, tennis, veldloop, (zaal)voetbal, zaalvoetbal, 3x3 basketbal en beachvolleybal. Ook waren er leerlingen van verschillende middelbare scholen betrokken in de organisatie, bijvoorbeeld als social media reporter of DJ. In de sluitingsshow op Papendal hebben de winnende Streetdance teams nog één keer opgetreden voor alle leerlingen weer naar huis gingen.

Olympic Moves 2024 – Save the date!

The School Final vindt volgend schooljaar plaats op vrijdag 7 juni 2024 op Sportcentrum Papendal en omliggende gemeenten.

Fotocredit: Bram Rietveld.