Beweegtips voor baby’s, kleuters, kinderen en jongeren

Ook nu kinderen niet naar kinderopvang of school kunnen, is het belangrijk om te blijven bewegen. AllesoverSport.nl heeft daarom beweegtips samengesteld, onderverdeeld naar categorie.

Beweegtips baby’s en kleuters

Dit hoofdstuk bestaat uit drie delen. Allereerst Leuke eenvoudige beweegtips voor de allerjongsten. Het artikel bevat verschillende beweegspelletjes, ontwikkeld door Huis voor Beweging, om spelenderwijs te bewegen met baby’s, dreumesen en peuters in de kinderopvang of met een groepje kinderen thuis. Het tweede onderdeel is een Video met beweegspelletjes voor thuis of op de kinderopvang. Het derde onderdeel is het artikel Stimuleer de motorische ontwikkeling van je baby. Dit artikel bevat achtergrondinformatie en tips om de motorische ontwikkeling van je baby te stimuleren.

Beweegtips kinderen

Dit hoofdstuk bestaat uit twee delen. Het eerste artikel Hoe kun je je kind stimuleren tot meer bewegen? Het artikel legt uit hoeveel beweging kinderen nodig hebben en hoe je je kind kunt stimuleren tot meer bewegen. Het tweede artikel Thuis bewegend leren, hoe doe je dat als ouder? Geeft tips en trucs over hoe je als ouder het lesgeven of huiswerk maken voor kinderen van 4 tot 12 jaar leuker maakt.

Beweegtips jongeren

Dit hoofdstuk bevat het artikel School gesloten: beweeg thuis!. Dit artikel geeft antwoord op de vraag hoe je als ouder of professional (vakleerkracht, buurtsportcoach, trainer, begeleider van de BSO) stimuleert dat kinderen toch voldoende blijven bewegen tijdens de beperkende maatregelen rondom de coronacrisis. Op social media worden allerlei creatieve en unieke ideeën verspreid. Het artikel doet een greep uit dit aanbod en deelt drie inspirerende tips.