Moet je als kleuter al de stress de baas zijn?

Cora Merkx vertelt op 20 oktober in JGZ Live! over Peuterbeweging

Op 20 oktober is Cora Merkx te gast bij JGZ Live! van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid. Onlangs lanceerde Cora Merkx boek, methode en website Peuterbeweging. Ze deed dit omdat ze in haar werk merkt dat peuters niet altijd optimaal gefaciliteerd worden in het optimaal bewegen.

Vanuit haar achtergrond als jeugdwelzijnswerker, massage- en bewegingstherapeut, pedagogisch medewerker en moeder ontwikkelde zij samen met haar dochter Nina Merkx, PM-er in de kinderopvang de methode Peuterbeweging.

De kern van deze methode is dat het voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar van belang is dat zij naast bewegen, ook leren gronden, ontspannen, ademen en buitenspelen.

Cora Merkx:” In de drukte van alledag vergeten we vaak ruimte en tijd te geven aan deze aspecten, die elkaar versterken. Peuterbeweging; het boek en de methode, helpt je anders te kijken naar de invulling van de dag, thuis én op de kinderopvang. Dankzij de heldere handvatten kan iedereen die met peuters te maken heeft, hen begeleiden in wat ze nodig hebben, zodat ze de stress de baas kunnen en kunnen uitgroeien tot gezonde volwassenen.”

Nieuwsgierig naar hoe je ook jouw preventie partners die werken met kleuters kan versterken? En hoe je preventief kan werken aan het voorkomen van stress en het versterken van stresshanteringsvaardigheden? Meld je dan hier aan voor JGZ Live! van 20 oktober met Cora Merkx. De uitzending duurt van 15.00 tot 16.30 uur.

Het boek en de methode kunnen besteld worden via Peuterbeweging of via de webshop van Gezonde Leefstijl Op School, categorie Sport & Bewegen, https://www.shopgezondeleefstijlopschool.nl/sport-bewegen/