Webinar ‘Bewegend leren als onderdeel van een dynamische schooldag’

Kenniscentrum Sport & Bewegen organiseert van 1 tot en met 5 november de Week van de Motoriek samen met het Ministerie van VWS, NOC*NSF, Mulier Instituut, KVLO, Wij Buurtsportcoaches, Lectoratenplatform en de VSG. Tijdens de Week van de Motoriek zijn er verschillende webinars. Zo is er op 4 november de webinar ‘Bewegend leren als onderdeel van een dynamische schooldag’.

Verschillende aanpakken richten zich op meer en beter bewegen van kinderen in en rondom school. Bewegend leren als onderdeel van een dynamische schooldag is in opkomst. Scholen en docenten staan vaak onder tijdsdruk. Bewegen combineren met andere lessen uit het onderwijs klinkt dan ook als de ideale oplossing. In deze sessie nemen we je mee in de kansen en uitdagingen rond bewegend leren. Steven Mauw (Hogeschool van Amsterdam) en Amika Singh (Mulier Instituut) vertellen over de wetenschappelijke inzichten. Nick Keijser (vakdocent en ​​coach leren bewegen en bewegend leren) deelt zijn ervaringen vanuit de praktijk. Expert Wim van Gelder en vakdocent Igor de Jong reageren op de wetenschap en praktijk, en beantwoorden vragen.

Inschrijven voor dit webinar kan via deze link.