Webinars Week van de Motoriek 7 november

Interessante webinars voor onderwijs- en kinderopvang professionals

Maandag 6 november begint de vierde editie van de Week van de Motoriek. De week duurt van 6 tot en met 9 november. Op de eerste dag is er een live-event, de dagen erna zijn er interessante webinars voor onderwijs- en kinderopvang professionals. In deel 1 aandacht voor de webinars van 7 november. Het thema op 7 november is levensfases.

Jongeren in beweging: drijfveren en belemmeringen

Dinsdag 7 november 16.00 – 17.00 uur

Marieke Fix, Bastiaan Plaizier, Mike Peters, Shanna Kulik

Interessant voor de onderwijsprofessional, maar ook voor de beleidsadviseur/beleidsmedewerker, buurtsportcoach, sportaanbieder, sportprofessional en zorgprofessional

Beschrijving sessie

Hoe daag je jongeren uit om te bewegen en zorg je ervoor dat ze minder zitten? Tijdens dit webinar gaan we in gesprek met verschillende sport- en beweegprofessionals én een aantal jongeren.

We nemen je mee in sport- en beweeggedrag van jongeren door met ze in gesprek te gaan over hun drijfveren en belemmeringen rondom sporten en bewegen. Tijdens een tafelgesprek bespreken we verschillende factoren die invloed hebben op sport-, beweeg- en zitgedrag van jongeren en hoe je hier op in kunt spelen. We belichten succesverhalen en uitdagingen met Marieke Fix, (practor Gezondheid, Sport en Bewegen), Bastiaan Plaizier (ROC Amsterdam), en Mike Peters ( Stanislas Beweeg-vmbo/mavo). Bij dit gesprek betrekken we ook de jongeren om mee te denken in kansen en oplossingen. Tijdens deze sessie krijg je voldoende tips om jongeren te betrekken en samen aan de slag te gaan met drijfveren en belemmeringen.

Zo stimuleer je bewegen vanaf de geboorte

Dinsdag 7 november 19.30 – 20.30 uur

David Woutersen, Sanne Veldman, Yrsa Wagemaker, Maartje Boots

Interessant voor de pedagogisch medewerker kinderopvang, maar ook voor de JGZ professional, en voor kinderfysiotherapeuten

Beschrijving sessie

Hoe breng je 0-2 jarige kinderen in beweging vanuit jouw rol als JGZ-professional, pedagogisch medewerker of kinderfysiotherapeut? Tijdens dit webinar kijken we naar de omgeving waarin deze allerjongsten opgroeien en het voorbeeldgedrag van ouders en opvoeders.

Zo neemt David Woutersen (Sportbedrijf Rotterdam) je mee in een praktijkvoorbeeld uit Rotterdam over de drijfveren en belemmeringen van ouders met jonge kinderen als het gaat om bewegen. Sanne Veldman (Mulier Instituut) duikt in de laatste inzichten in de behoeften van professionals die werken met jonge kinderen vanuit verschillende peilingen.

Het webinar sluit af met een panelgesprek over hoe je praktisch aan de slag gaat met bewegen bij deze allerjongsten. Onder meer Yrsa Wagemaker (Huis voor Beweging) sluit aan. Je kunt rekenen op een goede dosis inspiratie, handvatten en tips voor in de praktijk.

Aanmelden en inschrijven kan hier.