Zestiende Nationale Buitenspeeldag op woensdag 14 juni

Initiatief van Jantje Beton en kinderzender Nickelodeon

Jantje Beton en kinderzender Nickelodeon organiseren op woensdag 14 juni de zestiende editie van de Nationale Buitenspeeldag. Op deze dag wordt van heel Nederland een grote speelplek gemaakt. Inmiddels zijn er al 517 activiteiten door heel Nederland.

De drie stappen

Wil je iets organiseren bij jou in de buurt? Leuk! Het is heel simpel. Volg deze stappen en vergeet je niet aan te melden voor het buitenspeelpakket!

Stap 1 Vind een plek

Wat is nou dé perfecte plek om een Buitenspeeldag te organiseren in jouw buurt. Dat weet jij het beste. De speeltuin, een rustige straat of toch het schoolplein van die ene school…

Stap 2 Trommel de buurt op

Zodra je de plek voor de Buitenspeeldag hebt gevonden, is het tijd om de buurt op te trommelen voor de Buitenspeeldag 2023. Dus… vertel erover op school, de sportvereniging of aan alle buren om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken. Welke activiteit ga je organiseren?

Stap 3 Meld je aan!

Hoe leuk is het als jouw Buitenspeeldag activiteit op de website komt te staan? Extra aandacht voor jouw toffe activiteit! Het enige waar je daarvoor hoeft te doen is deze hier te aanmelden!

Wat wil je weten?

Heb je toch nog vragen? Kijk dan in onderstaande lijst:

Wat is de Buitenspeeldag?

De Buitenspeeldag is een initiatief van Jantje Beton en Nickelodeon. Het is dé grootste buitenspeelactie van Nederland. Op deze dag maken wij van heel Nederland één grote speelplek!

Benieuwd hoe de Buitenspeeldag 2022 was? Bekijk dan deze aftermovie!

Komt de Buitenspeeldag in het nieuws?

Zeker wel! De Buitenspeeldag 2022 kreeg bijzonder veel aandacht van landelijke en lokale pers. Bekijk hier bijvoorbeeld het nieuwsitem van het Jeugdjournaal [op 11:02 min] en de NOS [op 7:17 min]. Kun je er geen genoeg krijgen? Klik dan hier voor nóg meer mediaberichten.

Hoe zorg je ervoor dat je lekker kunt spelen op de Buitenspeeldag?

Door geen huiswerk te krijgen voor woensdag 14 juni natuurlijk! Daarom stellen Jantje Beton en Nickelodeon een 'geef ons geen huiswerk op woensdag 14 juni' brief op. Deze kun je invullen en inleveren bij jouw meester of juf om hem of haar te vragen jou geen huiswerk te geven voor woensdag 14 juni. Zo kun je, samen met je vriendjes en vriendinnetjes, de hele middag spelen en sporten! Download de GEEN HUISWERK-brief.

Vindt de Buitenspeeldag ook plaats als het regent?

Ja, want ook in de regen kun je leuke spelletjes doen. Dat maakt het misschien alleen nog maar leuker!

Is er budget bij voor een gaaf speelidee?

Het organiseren van een activiteit kost soms ook geld. Het is fijn om de kosten hiervan zo laag mogelijk te houden of, waar het kan, subsidies aan te vragen. Ook daarvoor hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet. Check onder aan deze pagina wat je kunt doen!