Congres Grip op Geluid

Op dinsdag 4 juni vindt van 10 tot 14 bij Yuoinity Utrecht het congres Grip op Geluid plaats. Tijdens het congres wordt een eindpresentatie van de bevindingen en aanbevelingen van het onderzoek Grip op Geluid gepresenteerd. Het congres richt zich op beleidsmakers, schoolbesturen, gemeenten, onderzoekers, vakleerkrachten bewegingsonderwijs en andere geïnteresseerden.

Over het onderzoek

Het onderzoek Grip op Geluid is gericht op akoestiek, geluidsveiligheidsnormen, gezondheidsklachten en gehoor, voorlichting en slimme wearables. Het onderzoek is gesubsidieerd door SIA RAAK-Publiek. In februari heeft Pointer een item gemaakt over de verontrustende voorlopige resultaten, waarover inmiddels Kamervragen zijn gesteld.

Informatief en sportief programma

Het belooft een inspirerende dag te worden, waarin niet alleen de onderzoeksresultaten worden gepresenteerd, maar waar ook diverse workshops worden aangeboden. Deze workshops variëren van sportieve workshops tot informatieve workshops, over het gebruik wearables, didactiek in de les, gehoorbescherming, mogelijkheden van akoestische aanpassingen en rollen en verantwoordelijkheden in sportbeleid.

De ochtend wordt afgesloten met een gezamenlijke lunch en de mogelijkheid om lekker te sporten in de bijzondere sportfaciliteiten van Younity Utrecht.

Aanmelden voor het congres Grip op Geluid kan hier.