Coach Gezonde Kinderopvang? Vraag nu subsidie aan!

Een lekkere boterhamspread maken, groenten uit je eigen moestuin, een bezoek aan de boerderij. Wil jij samen met de kinderen binnen de kinderopvang of buitenschoolse opvang aan de slag met het onderwerp gezonde en duurzame voeding? Kinderopvangprofessionals die met de train-de-trainer Een Gezonde Start zijn opgeleid tot coach Gezonde Kinderopvang kunnen een subsidie van maximaal €500 aanvragen.

Deze subsidie kun je als coach gebruiken voor een voeding gerelateerde activiteit met de kinderen. Denk aan spullen voor een moestuin, hulp bij een kookles, of vervoer naar een (kinder)boerderij. Coaches die de subsidie eerder hebben ontvangen, kunnen met een nieuwe aanvraag een tweede keer gebruikmaken van de subsidieregeling.

Activiteitenkaarten voor peuters

Een mooi voorbeeld zijn ook activiteitenkaarten voor peuters van Jong Lekker Fit!, die mogelijk zijn gemaakt door Jong Leren Eten en Lekker Fit! Rotterdam. Deze zijn te verkrijgen in de webshop van Gezonde Leefstijl Op School.

De 24 activiteitenkaarten van Jong Lekker Fit! voor peuters zijn nu ook apart gebundeld met een spiraalbinding. De kaarten zijn van dik papier en door de spiraalbinding handig in gebruik. Voor wie niet wil downloaden en printen. De beknopte handleiding met achtergrondinformatie is online te raadplegen via Jong lekker Fit! Daar zijn ook filmpjes voor ouders te vinden.

De activiteiten zijn gerangschikt naar de volgende thema’s:

• Gezonde voeding en taalvaardigheid
  • Gezonde voeding en rekenvaardigheid
  • Gezonde voeding en de wereld om ons heen
  • Gezonde voeding en rust
  • Gezonde voeding en welbevinden
  • Gezonde voeding en bewegen

Benieuwd wat jij allemaal kunt doen? Ga naar www.eengezondestart.nl/subsidie en vraag de subsidie aan!

Word coach Gezonde Kinderopvang

Wil je in aanmerking komen voor subsidie maar ben je nog geen coach Gezonde Kinderopvang? In het najaar van 2020 starten er weer nieuwe train-de-trainers voor een Gezonde Start. In de tweedaagse training leer je werken volgens de aanpak van Gezonde Kinderopvang, oefen je trainings- en communicatievaardigheden en doe je actief kennis op over leefstijl. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.