Met Zonnetjesweek van Huidfonds op weg naar huidkankervrije generatie

15-19 april

1 op de 6 Nederlanders krijgt te maken met huidkanker en de trend is dat dit toeneemt. De belangrijkste oorzaak van huidkanker is onbeschermd in de zon. Het Huidfonds wil deze trend stoppen en zet zich in voor een huidkankervrije generatie door ouders van kleine kinderen te vertellen over huidbescherming in de zon.

Ben je werkzaam (of ken je iemand) bij een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal of als gastouder? Jij kunt met jouw kinderopvanglocatie met goede voorlichting en maatregelen (zoals je huid insmeren, een zonnehoed en UV-werende kleding te dragen en uit de zon te blijven) bijdragen aan het voorkomen van huidkanker. Zo hopen we een huidkankervrije generatie te zien opgroeien!

Doe je mee?

Tijdens de Zonnetjesweek van het Huidfonds leren kinderen op een speelse, positieve manier over de zon en zonbescherming. Maak gebruik van het ‘In de Zonneschijn’ filmpje, de kleurplaten, de insmeerspelletjes en andere activiteiten. En maak dan ook nog eens kans op een UV-werende Sub limo parasol van Solero parasols.

Wil je bijdragen aan een Huidkankervrije generatie? Meld jouw kinderopvanglocatie dan -gratis - hier aan voor de Zonnetjesweek.