Mulier Instituut onderzoekt beweegaanbod kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang

Het Mulier Instituut heeft grote interesse in hoe kinderen leren bewegen. Ze zijn daarom ook erg nieuwsgierig naar het beweegaanbod bij kinderdagverblijven en buitenschoolse-opvang.

Om dat in kaart te brengen doet het Mulier Instituut onderzoek naar het beweegaanbod bij kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang. Het onderzoek bestaat uit het invullen van een vragenlijst van ongeveer 10 minuten via deze link. In deze vragenlijst stelt het Mulier Instituut een aantal vragen over het beweegaanbod, de beweegomgeving en het beweegbeleid van de vestiging. Bij voorkeur wordt de vragenlijst ingevuld door de vestigings- of locatiemanager. Het onderzoek begint met de vraag of de deelnemer werkzaam is bij een kinderdagverblijf of buitenschoolse opvang. Wanneer de deelnemer zowel op een vestiging van een kinderdagverblijf als van een buitenschoolse opvang werkzaam is, moet hij of zij de vestiging kiezen waarbij de deelnemer het beweegaanbod het best in beeld heeft.

Wie vragen heeft over het onderzoek kan zich per mail richten tot Suzan Nouwens, s.nouwens@mulierinstituut.nl.