Themabijeenkomst BOinK over risicovol spelen

Met deelname van VeiligheidNL

De Belangenvereniging van Ouders in de Kinderopvang (BOinK) houdt donderdagavond 27 juni in Utrecht een themabijeenkomst voor oudercommissies over Risicovol Spelen.

Vragen die aan de orde komen zijn:

• Wat is risicovol spelen en waarom is het belangrijk?
  • Welke risico's zijn er?
  • Hoe ga je met die risico's om? Hoe kun je als oc een bijdrage leveren aan (en invloed uitoefenen op) het beleid van de organisatie?

Het onafhankelijk expertisecentrum VeiligheidNL, een stichting die zich hard maakt om letsels door ongevallen te voorkomen, geeft tijdens de themabijeenkomst uitleg en tips. Ook gaan de aanwezigen met elkaar in discussie over dit onderwerp.

De toegang voor de avond is gratis.

Aanmelden voor de avond kan tot en met 24 juni via deze link.

Het vakblad Gezonde Leefstijl Op School (GLOS) publiceerde in september 2018 een interview met Saskia Kloet, Programma Manager Opgroeien en Ouder Worden bij VeiligheidNL, naar aanleiding van de campagne Risicovol Spelen. Click op de button hieronder om het hele artikel te lezen.