VeiligheidNL onderzoekt kinderveiligheid

VeiligheidNL wil graag weten hoe kinderveiligheid deel uitmaakt van je werk in de kinderopvang en hoe je de dienstverlening ervaart van VeiligheidNL. Daarom roept VeiligheidNL jou als professional in de kinderopvang op om mee te doen aan het onderzoek van VeiligheidNL.

VeiligheidNL is hét kenniscentrum letselpreventie. Alles wat VeiligheidNL doet, doet het om het aantal letsels te verminderen en waar mogelijk te voorkomen. Ook bij kinderen. Want elke dag belanden er ruim 500 kinderen op de eerste hulp met letsel. Terwijl dit vaak te voorkomen is; door kinderen te beschermen én te versterken. Als professional in de kinderopvang draag jij hier ook je steentje aan bij. VeiligheidNL wil graag weten hoe kinderveiligheid deel uitmaakt van je werk. En of, en zo ja hoe, je de dienstverlening van VeiligheidNL ervaart. Ook wil VeiligheidNL graag weten wat jouw wensen en behoeften zijn op het gebied van Kinderveiligheid. Daarom roept VeiligheidNL je op je stem te laten horen en om mee te doen aan het onderzoek. Meedoen is volledig anoniem en kost slechts 15 minuten van je tijd.

Vragen die onder meer aan de orde komen zijn:

• Gaat kinderveiligheid voor jou meer over ‘het beschermen van kinderen’ of ‘het versterken van kinderen’?
  • Hoe belangrijk is kinderveiligheid in je dagelijkse werk? En binnen de organisatie waar je werkt?
  • Wat zijn de grootste uitdagingen die jij ervaart in je werk op het gebied van kinderveiligheid?

Click hier om mee te doen aan het onderzoek.

VeiligheidNL en kinderopvang

VeiligheidNL heeft ook een eigen landingspagina voor kinderopvang. Daarin staan zes thema’s benoemd: Veilig slapen, Samen op pad, Veilig thuis, Spelen, Verdrinking en Pesten. Op de landingspagina voor kinderopvang is ook te vinden wat VeiligheidNL kan doen voor professionals in de kinderopvang. VeiligheidNL biedt ondersteuning aan bij het beschermen van kinderen waar nodig en het ontwikkelen van fysieke vaardigheden van de kinderen.