Zesde Zonnetjesweek voor kinderopvanglocaties

27 tot en met 31 mei 2024

Het Huidfonds organiseert voor de zesde keer de Zonnetjesweek voor kinderopvanglocaties. Dit jaar is deze week van 27 tot en met 31 mei.

Over de Zonnetjesweek

Kinderen horen natuurlijk lekker veel buiten te spelen. En dat is extra lekker als de zon schijnt! Zonlicht is in de basis supergezond, maar heeft ook een schaduwkant. Blootstelling aan de zon kan namelijk voor huidbeschadiging (vooral bij dunne kinderhuidjes) en problemen in de toekomst zorgen. Daarom heeft het Huidfonds de Zonnetjesweek in het leven geroepen.

Kinderopvanglocaties kunnen gratis meedoen aan de Zonnetjesweek. Gedurende deze week wordt er op een speelse manier aandacht besteed aan het belang van zonbescherming en gezond gedrag in de zon. Zowel kinderen en ouders leren hoe ze zich kunnen beschermen tegen de zon. Nadat jij je locatie hebt aangemeld, kun je het materiaal downloaden en meedoen met de speelse week! Het materiaal bevat leuke boekjes, praktische stappenplannen, follow-along dansvideo’s en kleurplaten.

De Zonnetjesweek is een door het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) erkende activiteit. Erkende activiteiten bieden een grotere kans op een goed resultaat.

Inschrijven voor de Zonnetjesweek kan hier.