Onderzoek Gezonde Basisschool van de Toekomst

Hoe ziet een gezonde basisschool van de toekomst eruit?

De tussentijdse evaluatie van het onderzoek Gezonde Basisschool van de Toekomst laat zien dat de aandacht voor voeding en bewegen op school zijn vruchten afwerpt. 8 Basisscholen in Zuid Limburg werken mee aan het onderzoek. Vier scholen hebben hun schoolsituatie aangepast voor het onderzoek, de andere vier zijn controlescholen.

In ons nieuwsitem van 28 januari hebben we aandacht besteed aan de tussentijdse evaluatie van het onderzoek. Eerder verschenen in GLOS magazine drie artikelen over dit onderzoek waar basisscholen ,naast voeding en bewegen, veel meer werken volgens het bioritme van de kinderen. In dit eerste algemene artikel wordt het onderzoek uitgelegd.

Praktijkvoorbeelden van het onderzoek en tussentijdse evaluatie

De volgende artikelen gaan in op de praktijk van de Gezonde Basisschool van de Toekomst:

Lees het artikel over BS Langeberg in Brunssum, die vooral op het beweegaspect ingezet hebben.

Lees ook het artikel over OBS Wereldwijs in Landgraaf, die ingezet hebben op voeding, bewegen en bioritme.

Er is inmiddels ook een tussentijdse evaluatie.