Start subsidie watertappunt voor scholen

450 scholen kunnen meedoen

Vanaf 19 september kunnen bassischolen aangeven of zij gebruik willen maken van de subsidieregeling voor de aanschaf en het onderhoud van een watertappunt op het schoolplein. Zo’n 450 scholen kunnen gebruik maken van de regeling die bestaat uit een tegemoetkoming van 75% van de kosten met een maximumbedrag van €2.000,- per schoollocatie. De regeling begint met een belangstellingregistratie en bij overinschrijving gelden toekenningscriteria.

Het programma Gezonde School en JOGG bereiden op dit moment de subsidieregeling watertappunten voor. Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuws over deze regeling? Abonneer je dan op de Nieuwsbrief Gezonde School. Via de nieuwsbrief wordt de subsidieregeling bekend gemaakt.

Staatssecretaris Paul Blokhuis van WVS maakte in april bekend dat de Nederlandse overheid 2 miljoen euro ter beschikking stelt voor het subsidiëren van watertappunten voor scholen in het primair onderwijs. De watertappunten zijn bedoeld voor op schoolpleinen die ook na schooltijd door de jeugd gebruikt kan worden. Met deze maatregel wil de overheid een concrete stap maken in het terugdringen van het overgewicht bij jongeren.

Lees hier het artikel over de bekendmaking door Blokhuis.