Oefen de schoolroute nu!

Oproep Veilig Verkeer Nederland

De schoolvakanties staan op het punt van beginnen. Bestemmingen zijn uitgezocht en miljoenen landgenoten trekken er in juli weer op uit. Naar het buitenland of in Nederland. De lange zomervakantie is niet direct een periode waarin je al denkt aan het nieuwe schooljaar. Het biedt echter wel een uitstekende gelegenheid voor ouders om met hun kinderen de schoolroute te voet of op de fiets te verkennen en te oefenen.

Veilig Verkeer Nederland en haar partner Athlon Nederland roepen daarom nu scholen op om ouders op het hart te drukken in de zomervakantie de schoolroute te oefenen en zo verkeersslachtoffers te voorkomen. Naast verkeerseducatie op school heb je immers als ouder ook een belangrijke rol in de ‘verkeersopvoeding’. Een goede wisselwerking draagt bij aan het opdoen van verkeerservaring en het ontwikkelen van verkeersinzicht bij kinderen.

VVN en Athlon presenteren vier leuke en veilige dingen om te doen: