Genomineerden verkiezingen ‘Sportiefste VO-school van Nederland’ en ‘Sportiefste VSO-School van Nederland’ bekend

Bekendmaking winnaars 26 mei

De genomineerde scholen voor de verkiezing ‘Sportiefste VO/VSO-school van Nederland 2021’ zijn bekend. De scholen die strijden om de titel zijn voorbeeldscholen voor andere scholen op het gebied van het maken van beweegbeleid. Zij hebben een innovatief of uitmuntend sport- en beweegaanbod. Op die manier stimuleren zij hun leerlingen om een actieve en gezonde leefstijl te ontwikkelen. Uiteraard is het aanbod geborgd in het schoolbeleid.

Op 26 mei 2021 maken de genomineerden kans om de ‘Sportiefste VO/VSO-school van Nederland 2021’ te worden. De KVLO (Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding), NOC*NSF en Stichting Special Heroes Nederland organiseren deze verkiezing voor de achtste keer.

Nominaties

De volgende VO-scholen zijn genomineerd:

1. ‘t Atrium – Amersfoort
  2. Calandlyceum – Amsterdam
  3. Montessori College – Nijmegen

In het VSO zijn de volgende scholen genomineerd:

1. VSO De Twijn – Zwolle
  2. VSO Kristallis Aventurijn – Nijmegen

Het traject tot aan de finale

De voltallige jury zal voorafgaand aan de prijsuitreiking op 26 april een bezoek brengen aan de genomineerde scholen. Een rondleiding en een bevraging van schoolleiding, sectie LO en drie leerlingen staan op het programma. Het geheel wordt gefilmd en er wordt een compilatie gemaakt van het jurybezoek.
Bekendmaking winnaars

De verkiezing is dit jaar voor iedereen digitaal te volgen! Tijdens de finale op 26 mei wordt er bij iedere school op de eigen locatie een sportief feestje van gemaakt. Tussen start en prijsuitreiking is er een sportief programma voor leerlingen. Aan het einde van de ochtend (VSO)/middag (VO) is de live-prijsuitreiking en worden de prijzen worden overhandigd.

Prijzen

De Sportiefste VSO-school van Nederland wint een watersporttweedaagse op het Robinson Crusoë-eiland, beschikbaar gesteld door Menzis. De winnaar van de verkiezing ‘Sportiefste VO-school van Nederland 2021’ ontvangt een waardecheque van €4500,-. Alle andere genomineerde scholen ontvangen een waardecheque van €1500,-. Deze waardecheques zijn beschikbaar gesteld door de firma’s Bosan, Janssen-Fritsen en Nijha.

De prijzen voor de beste sportpresentatie van de VO-/VSO-school worden verzorgd door de AirTrack Factory. TIG Akoestiek verzorgt een gezonde lunch.

Op de foto: de sportiefste VO-school in 2018, het Christelijk Lyceum Veenendaal. In 2020 werd verkiezing geannuleerd vanwege corona. In 2019 waren de PO-scholen aan de beurt.