KVLO en NOC*NSF zoeken Sportiefste VO- en VSO-school van Nederland

Aanmelden kan tot 1 februari 2020

Werk jij op de sportiefste VO-school of VSO-school van Nederland? Schrijf je school dan nu in voor de verkiezing van de ‘Sportiefste VO-school en VSO-school van Nederland 2020’. De KVLO gaat samen met NOC*NSF op zoek naar de school met de beste aanpak voor bewegen en sport ter bevordering van een actieve leefstijl. De winnaars worden op 15 april 2020 bekend gemaakt op de Sportcampus in Den Haag.

Sinds 2002 organiseert de KVLO samen met NOC*NSF om de twee jaar de verkiezing Sportiefste VO- van Nederland. Sinds 2018 is er ook een verkiezing Sportiefste VSO-school van Nederland. Doel van deze verkiezingen is het waarderen van scholen en secties die een buitengewoon goed of innovatief aanbod bewegen en sport hebben voor hun school. Bovendien geven de initiatiefnemers deze scholen graag een podium om andere scholen te inspireren.

In 2018 was het Christelijk Lyceum Veenendaal (foto boven) de sportiefste VO-school en was de Aventurijn uit Almere (foto onder) de eerste sportiefste VSO-school. Bekijk hier de aftermovie van de editie van 2018. En kijk hier voor alle sportiefste VO-scholen sinds 2002.

Traject tot aan de finale

• Vóór 1 februari 2020 aanmeldingsformulier mailen naar nathalie.termorshuizen@kvlo.nl
  • Uiterlijk 14 februari 2020 zal de nominatiecommissie bekend maken welke vier VO-scholen zullen worden uitgenodigd om met een groep van 32 leerlingen naar de landelijke finaledag te komen en welke drie VSO-scholen worden uitgenodigd om met een groep van maximaal 24 leerlingen in de leeftijdscategorie 13-15 jaar naar de landelijke finaledag te komen.
    Aan iedere genomineerde VO- en VSO-school zal één van de juryleden een audit/bezoek brengen om een brede indruk te krijgen van de praktijk van de school.

Tijdens de finale op 15 april 2020 worden de directie, een vakdocent LO en een leerling bevraagd door de deskundige jury over het beweeg- en sportaanbod van de school. Ondertussen krijgen de leerlingen een aantal aantrekkelijke clinics aangeboden. Deze dag wordt in nauwe samenwerking met de Haagse sportopleidingen en de gemeente Den Haag georganiseerd.

Vindt jouw school bewegen en sporten belangrijk? Is er een duidelijke visie op bewegen en sport? Is er aandacht voor zowel de sportieve als de minder sportieve/actieve leerling en zijn er meer sportactiviteiten op school dan alleen de lessen LO? Meld je dan aan! Hier voor VSO-scholen en hier voor VO-scholen.