Mentale gezondheid en slaapgezondheid van leerlingen verbeteren, helpt u mee?

Veel tieners in Nederland slapen te weinig en zitten niet lekker in hun vel. Door de coronaperiode is dit alleen maar erger geworden. Het beïnvloedt niet alleen hun stemming, maar ook hun schoolprestaties en mentale gezondheid! Met het project Charge Your Brainzzz 2.0 willen we ervoor zorgen dat tieners tussen de 12-15 jaar beter slapen, minder stress ervaren en gelukkiger opgroeien! Doet u mee?

Hoe?

Mentale gezondheid en slaapgezondheid zijn belangrijke thema's, maar veel scholen vinden het lastig om met dit thema aan de slag te gaan. Met het project Charge Your Brainzzz werken we samen met scholen uit verschillende regio’s in Nederland om acties te bedenken en ontwikkelen zodat leerlingen beter in hun vel komen te zitten én beter slapen. Tieners en ouders hebben hiervoor verschillende onderwerpen aangegeven, zoals:

• Schoolbeleid rondom het versturen van schoolmeldingen, samenstelling van roosters, & het plannen van huiswerk; woensdag 20 april –17:00-19:00 uur, Nieuwe Universiteitsgebouw, de Boelelaan 1111, Amsterdam
  • Ouders & tieners: wat kan ik als ouder doen?; donderdag 21 april – 18:00-20:00 uur, Kantoor TeamAlert, Nijverheidsweg 25, Utrecht
  • Prestatiedruk & stress; dinsdag 26 april- 16:15-18:15 uur, Kantoor TeamAlert, Nijverheidsweg 25, Utrecht

Benieuwd wat scholen kunnen doen?

We organiseren ‘co-creatie sessies’ waarin leerlingen, ouders, leraren en gezonde school adviseurs acties bedenken gericht op de mentale gezondheid en slaapgezondheid van leerlingen. Na zo’n sessie worden acties verder ontwikkeld zodat ze daarna bruikbaar zijn voor de school.

Bent u een leerling, leraar op het VO, ouder met een tiener tussen de 12-15 jaar of een gezonde school adviseur? Wilt u weten waarom leerlingen stress en slaaptekort ervaren én samen bedenken wat scholen kunnen doen om de slaap en mentale gezondheid van leerlingen te verbeteren? Meldt u dan aan en doe mee aan één creatieve sessie van twee uur met een hapje & een drankje én ontvang een cadeaubon van €25 euro!

Interesse, vragen of vindt u het leuk om op de hoogte te blijven? Bel, app of mail Danique Heemskerk

• · T: 06-48007340
  • · @: Danique.heemskerk@vu.nl