Nominaties ‘Sportiefste VO/VSO-school van Nederland 2020’

Finale op 15 april op sportcampus Zuiderpark in Den Haag

De KVLO, NOC*NSF en Special Heroes hebben zeven nominaties bekendgemaakt voor de titel ‘Sportiefste VO/VSO-school van Nederland 2020’. De zeven genomineerden strijden op 15 april op sportcampus Zuiderpark in Den Haag om de titel. De gemeente Den Haag treedt dit jaar samen met de sportopleidingen van de Haagse Hogeschool en ROC Mondriaan op als gastvrouw.

De vier genomineerden voor ‘sportiefste VO-school’ zijn:

• ‘t Atrium – Amersfoort
  • Calandlyceum – Amsterdam
  • Montessori College – Nijmegen
  • De winnaar vanuit de Haagse voorverkiezing

De drie genomineerden voor ‘sportiefste VSO-school’ zijn:

• VSO De Twijn – Zwolle
  • VSO Kristallis Aventurijn – Nijmegen
  • De winnaar vanuit de Haagse voorverkiezing

Alle genomineerde scholen zijn in het bezit zijn van het themacertificaat Bewegen en Sport van het Vignet Gezonde School. Dit is een van de criteria waaraan scholen moeten voldoen. Alle genomineerde scholen zijn daarmee echte voorbeeldscholen.

Finale

Naast een podiumpresentatie bestaande uit dans, muziek en bewegen presenteert elke school zich op 15 april voor de deskundige jury. Zij worden bevraagd over het beweeg- en sportbeleid van de school. Vervolgens bepaalt de jury wie de titel krijgt. De winnaars van de verkiezing ‘Sportiefste VO-/VSO-school van Nederland 2020’ ontvangen een waardecheque van €3000,-. Alle andere genomineerde scholen ontvangen een waardecheque van €1500,-. Deze waardecheques zijn beschikbaar gesteld door de firma’s Bosan, Janssen-Fritsen en Nijha.

In 2018 werd het Christelijk Lyceum Veenendaal (zie foto) uitgeroepen tot Sportiefste VO-school. De Aventurijn uit Almere werd uitgeroepen tot Sportiefste VSO-school.