Voedingscentrum komt met nieuwe pagina’s voedseleducatie voor vo en mbo

Voor vo en mbo docenten die laagdrempelig willen starten met voedseleducatie of op zoek zijn naar een aanvulling op structurele lessen over voeding, biedt het Voedingscentrum praktische handvatten op nieuwe webpagina’s.

Losse lessen en praktische activiteiten voor vo en mbo

Op de webpagina ‘Losse lessen en praktische activiteiten voor vo en mbo’ staan lespakketten voor vo en het mbo. Docenten hebben zo alles bij de hand om jongeren mee te nemen in de wereld van gezonde en duurzame voeding.

Voor docenten die een keer in een losse les aandacht willen besteden aan voeding of docenten hun leerlingen of studenten in de praktijk willen laten leren over gezonde en duurzame voeding bevat de pagina inspiratie en ideeën.

Leren over voeding via actieve werkvormen

Op de webpagina ‘Lesinspiratie: leren over voeding via actieve werkvormen’ voor vo krijgen docenten uitgewerkte inspiratie hoe ze met hun leerlingen actief met voeding aan de slag kunnen. Docenten kunnen de actieve werkvormen in projectweken gebruiken, tijdens mentorlessen of als aanvulling op de lessen Lichamelijke Opvoeding.

Docenten kunnen in het vo op verschillende manieren een positieve impact hebben op de gezonde leefstijl van leerlingen. Bij actieve werkvormen doen leerlingen en studenten al bewegend kennis op. Op deze manier slaan ze twee vliegen in één klap.