Voedingscentrum wil met VO in gesprek over voedseleducatie

Het Voedingscentrum wil in gesprek met docenten in het voortgezet onderwijs (inclusief VMBO en MBO) over voedseleducatie. Het Voedingscentrum hoopt op deze manier tot een aanbod te komen dat nog beter bij de wensen en de behoeften aansluit van het voortgezet onderwijs.

Het Voedingscentrum wil met docenten die lesgeven over voeding in gesprek gaan over de manier waarop ze voedseleducatie een plek geven op hun school.

In dat gesprek komen onder andere de volgende vragen aan bod:

• Welke afwegingen maak je als docent?
  • Waar loop je als docent tegenaan?
  • Wat kan het Voedingscentrum doen om het geven van lessen over voeding nog gemakkelijker te maken?

Het Voedingscentrum zoekt ook goede voorbeelden om het thema te integreren in lessen en projecten.

Het gesprek duurt een half uur tot een uur en de antwoorden worden anoniem verwerkt. Deelnemende docenten ontvangen als dank een koekboek naar keuze van het Voedingscentrum.

Marthe Huigens, projectmanager bij het Voedingscentrum, licht toe: “We doen deze oproep omdat we zelf altijd erg de nadruk leggen op belang en idealisme. Het kan echter zijn dat voor docenten en leerlingen bijvoorbeeld het praktische belangrijker is. De uitkomsten willen we vanaf het najaar gaan gebruiken als input voor de communicatiecampagne richting voortgezet onderwijs.”

Aanmelden kan tot eind juli 2021 via boele@voedingscentrum.nl