Schrijf je in voor de workshops Bewegend Leren!

Workshops Zit met Pit!

Het is al langer bekend en ook wetenschappelijk onderbouwd: bewegen tijdens de les bevordert de leerprestaties van kinderen. Daarnaast is het – zowel voor de leerkrachten als voor de leerlingen – hartstikke leuk! Maar hoe pak je het aan, hoe begin je ermee? Daarvoor heeft Zit met Pit! de workshop ‘Bewegend Leren’ voor leerkrachten. Zo helpt Zit met Pit! mee om aandacht voor bewegen een vaste plek te geven in jouw school.

Tijdens de workshop ga je onder leiding van een van de professionals van Zit met Pit! vooral zelf aan de slag. Je leert hoe je een lesmethode om kunt zetten in een beweegvorm en daarmee bewegend leren kunt integreren in het reguliere lesprogramma, zowel in als buiten het klaslokaal. Met verschillende werkvormen en direct toepasbaar.

Deelnemers ontvangen na afloop een certificaat op naam en een E-book met alle beweegopdrachten. De kosten van de workshop zijn € 65,- per persoon. Wil je een workshop met het hele team op jullie locatie, dan kan dat ook. Mail daarvoor naar info@gloseducatief.nl.

Eye-opener

De workshop is voor leerkrachten vaak een eye-opener. Zo zegt Henny, leerkracht van groep 6: “Ik dacht bij Bewegend Leren vooral aan taal en rekenen, maar ik gebruik het format nu zelfs voor mijn verkeerslessen!”. En Lieke, leerkracht groep 7: “Ik ben nog nooit zoveel zelf in beweging geweest tijdens een cursus!”

Inhoud van de workshop

De workshop bestaat uit de volgende onderdelen:

Korte inleiding: Feiten en cijfers ter onderbouwing

Praktijk: Aan de slag met de beweegopdrachten. Inspireren, motiveren en vooral doen!

Implementeren: Aan de hand van het format ga je jouw lesmethode omzetten in een beweegvorm.

Zien hoe het werkt?

Voor een indruk klik op deze twee YouTube-filmpjes:

Data

Voor 2020 staan zeven workshops op woensdagmiddag gepland. De meeste starten om 14.00 uur of 14.45 uur. Via onderstaande link kun je direct inschrijven voor een van de volgende workshops. Na inschrijving en betaling (direct per Ideal of via 'overmaking' later per factuur) krijg je een bevestiging met alle informatie. Betaalt de school voor jou? Kies dan 'overmaking' en vul de gegevens van de school in. Zo staan de juiste gegevens direct op de factuur.

Voor vragen mail naar info@gloseducatief.nl