Inspiratiedag Studenten, mentale gezondheid en middelengebruik

13 oktober Kanaal30 in Utrecht

Op 13 oktober organiseert het Trimbos Instituut in Kanaal30 in Utrecht een Inspiratiedag Studenten, mentale gezondheid en middelengebruik! Deze dag is bedoeld voor onderwijsprofessionals, preventiewerkers, studenten en andere geïnteresseerden.

Ontdek wat onderwijsinstellingen en verenigingen kunnen doen om de mentale gezondheid van studenten te verbeteren en problemen door alcohol- en drugsgebruik en roken te voorkomen, beperken en verhelpen.

De Inspiratiedag staat in het teken van praktijkvoorbeelden en het uitwisselen van kennis en ervaring als het gaat om de mentale gezondheid van studenten en gebruik van middelen. De kennis en ervaring van anderen zijn de afgelopen edities zeer waardevol en inspirerend gebleken.

Tijdens de Inspiratiedag zijn er een aantal plenaire sprekers: Jolien Dopmeijer & Heudi van Hout, Michelle van der Horst en Jeroen van Baar.

. Daarnaast zijn er vijf workshops:

• Secure base, binding en veerkracht – door Heidi van den Hout
  • Internationale studenten – door Bill de Smeth en Arne van den Bos
  • Eenzaamheid – door Kyra Haerkens
  • Deskundigheidsbevordering – door Selinde Rouwenhorst
  • Persoonlijk leiderschap – door Jael de Jong-Weissman

Inschrijven kan hier. Meer achtergrondinformatie vindt u hier.