Toolkit Buitenspelen op de bso

Naast school brengen veel kinderen tijd door op de buitenschoolse opvang (bso). De plek dus om lekker naar buiten te gaan. Maar spelen de kinderen op jouw bso wel genoeg buiten? Vind je het soms lastig om te bedenken wat je buiten allemaal kunt doen? Of ben jij wel enthousiast, maar krijg je collega’s niet mee? Dan is de toolkit Buitenspelen op de bso er voor jou!

Maak op jouw bso het verschil!

Kinderen halen hun beweging voornamelijk uit buitenspelen. Daarmee levert buitenspelen een belangrijke bijdrage aan de beweegrichtlijnen. Van nature spelen kinderen graag buiten. Dat doen ze nog meer als ze gestimuleerd worden. De bso speelt hierin een belangrijke rol. Als pedagogisch medewerker heb je veel ervaring en kennis op het gebied van gezondheid, ontwikkeling en opgroeien van jonge kinderen. Jij speelt een belangrijke rol in het stimuleren van buitenspelen. Met de toolkit Buitenspelen op de bso kun je direct aan de slag om meer kinderen met plezier buiten te laten spelen.

Toolkit Buitenspelen op de bso

Deze toolkit geeft je inzicht in het belang van buitenspelen, praktische tips en ideeën om buitenspelen te stimuleren. Wil je bekijken hoe het met buitenspelen op jouw bso gaat? Begin dan bij de checklist. Wil je direct aan de slag? Vul dan samen met collega’s en kinderen de Buitenspeelposter in of trek een idee uit het Potje Buitenspelen. Waar je ook begint, vind je weg naar buiten met de toolkit Buitenspelen op de bso.

Vraag hier de toolkit aan.