Kinderopvang kan subsidie voor Jong Leren Eten weer aanvragen

Maximaal 500 euro beschikbaar voor een voeding gerelateerde activiteit met de kinderen

Vanaf 13 februari 2019 is het weer mogelijk om JLE-subsidie aan te vragen voor de kinderopvang. Kinderopvangprofessionals die met de train-de-trainercursus Een Gezonde Start zijn opgeleid tot coach Gezonde Kinderopvang kunnen nu opnieuw een subsidie van maximaal 500 euro aanvragen. Deze subsidieregeling ‘Lekker naar Buiten!’ loopt tot 2020 en kun je als coach gebruiken voor een voeding gerelateerde activiteit met de kinderen.

Een lekkere boterhamspread maken, groenten uit je eigen moestuin, een bezoek aan de boerderij. Wil jij samen met de kinderen binnen de kinderopvang of buitenschoolse opvang aan de slag met het onderwerp gezonde en duurzame voeding?

Kinderopvangprofessionals die met de train-de-trainercursus Een Gezonde Start zijn opgeleid tot coach Gezonde Kinderopvang kunnen een subsidie van maximaal €500 aanvragen. Deze subsidieregeling loopt tot 2020 en kun je als coach gebruiken voor een voeding gerelateerde activiteit met de kinderen. Denk aan spullen voor een moestuin, hulp bij een kookles, of vervoer naar een (kinder)boerderij. Benieuwd wat jij allemaal kunt doen? Ga naar www.eengezondestart.nl/subsidie en vraag de subsidie aan!

Wil je in aanmerking komen voor subsidie maar ben je nog geen coach Gezonde Kinderopvang? In 2019 starten weer nieuwe train-de-trainercursussen Een Gezonde Start. In de train-de-trainercursus leer je werken volgens de aanpak van Gezonde Kinderopvang, oefen je trainings- en communicatievaardigheden en doe je actief kennis op over leefstijl. Kijk voor meer informatie op www.eengezondestart.nl en meld je aan!

Hoe gaat het in zijn werk?

Vanaf 13 februari 2019 kunnen coaches Gezonde Kinderopvang een subsidie van maximaal €500 (inclusief BTW) per coach aanvragen. Via www.eengezondestart.nl/subsidie heeft de coach Gezonde Kinderopvang na inloggen toegang tot het aanvraagformulier. Coaches kunnen budget aanvragen voor verschillende geselecteerde materialen en activiteiten op het gebied van moestuinieren, koken en excursies. De makelaar Jong Leren Eten in jouw regio kan meedenken over geschikte activiteiten in de buurt.

Subsidie aanvragen gebeurt in de volgende stappen:
1- Aanvragen: via www.eengezondestart.nl/subsidie
2- Toekenning: via een mail met daarin de toekenning dan wel afwijzing van je aanvraag
3- Subsidie: na toewijzing van je aanvraag ontvang je het aangevraagde subsidiebedrag
4- Verantwoorden: beantwoord enkele vragen en upload een foto/filmpje van de activiteit(en)

Besteed de subsidie bijvoorbeeld aan

• Lesmateriaal
  • Materialen voor een moestuin of een leuke kookles
  • Inhuur van een gastdocent
  • Excursie naar een boerderij of tuin