Vraag subsidie ‘Lekker naar Buiten’ aan!

Coaches Gezonde Kinderopvang kunnen een subsidie van maximaal 500 euro aanvragen

Een lekkere boterhamspread maken, groenten uit jullie eigen moestuin, een bezoek aan de boerderij. Wil je samen met de kinderen binnen de dagopvang of buitenschoolse opvang aan de slag met gezonde en duurzame voeding?

Coaches Gezonde Kinderopvang kunnen vanaf 9 oktober 2019 een subsidie van maximaal 500 euro aanvragen. Deze subsidieregeling loopt tot 2020 en kun je gebruiken voor een voeding gerelateerde activiteit met de kinderen. Zo kun je activiteiten organiseren die passen bij jullie integrale manier van werken aan voeding binnen Gezonde Kinderopvang. Denk aan spullen voor een moestuin, hulp bij een kookles, of vervoer naar een (kinder)boerderij. Een coach kan één keer meedoen gedurende de looptijd van de subsidieregeling.

Benieuwd wat je allemaal kunt doen? Log dan in op Eengezondestart.nl.

Nog geen opgeleide coach?

Wil je in aanmerking komen voor subsidie maar ben je nog geen coach Gezonde Kinderopvang? In 2020 starten er weer nieuwe train-de-trainercursussen Een Gezonde Start. In deze tweedaagse cursus leer je werken volgens de aanpak van Gezonde Kinderopvang, oefen je trainings- en communicatievaardigheden en doe je actief kennis op over leefstijl. Lees meer over de scholing en meld je aan!