Anne Appelo en Groenteman Gijs openen vijftiende jaar EU Schoolfruit

Groen van Prinstererschool voor één dag Groente van Prinstererschool

Anne Appelo, bekend van NPO Zapp, en Groenteman Gijs hebben op woensdag 7 september het vijftiende jaar van EU-schoolfruit geopend op de Christelijke Basisschool Groen van Prinstererschool in Hilversum. Leerlingen van Groen van Prinsterer namen het eerste kratje schoolfruit in ontvangst.

Groenteman Gijs zong drie liedjes over wat is groente en wat is fruit, over de kromkommer en over de aardbei. Alle kinderen zongen mee. Met de petje op/petje af quiz lieten de kinderen zien al heel wat te weten over groenten en fruit.

Bianca Leemkuil van het ministerie van LNV speelde het spel ‘de voelbox’ samen met een leerlinge uit groep 7 en beantwoordde de vraag waarom de leerlingen nu eigenlijk schoolfruit krijgen.

Een levensgrote ananas en tomaat ontvingen de leerlingen in de zaal een deelden na afloop peren uit.

Het was een geslaagde ochtend die via livestream te zien was op alle scholen die deelnemen aan het EU-schoolfruit programma.

De livestream is te zien op onderstaande video (vanaf 17.21):

Vijftiende editie

Aan de vijftiende editie van het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma doen meer dan 2.400 scholen mee. Alle deelnemende scholen ontvangen de komende twintig weken, drie dagen per week gratis fruit en groente. In deze twintig weken kunnen scholen ook gebruikmaken van het online lesportaal Chef! Hier vinden leerkrachten voor elke groep een startles en andere korte lesactiviteiten over fruit en groente. Leerkrachten die meer willen doen met educatie rondom gezonde voeding kunnen hier ook de aanvullende Smaaklessen en Smaaklesactiviteiten vinden.

Fotocredit openingsfoto: Maurits van Hout.