Basisscholen gezocht: in gesprek over Relaties en seksualiteit

Gezonde School wil input voor landelijk beleid

Werkt je basisschool aan het thema Relaties en seksualiteit? Wat gaat goed en wat kan mogelijk beter? Hoe zie je de rol van ouders? Hierover wil Gezonde School graag met een aantal basisscholen in gesprek. Je geeft hiermee waardevolle input voor het landelijke beleid op relationele en seksuele vorming.

Gezonde School wil met één of twee leerkrachten uit de bovenbouw en een of twee (klassen)ouders in gesprek. Gezonde School komt (na schooltijd) bij je op school langs. Het gesprek met leraren duurt ongeveer drie kwartier en het gesprek met ouders een half uur. Het gesprek kan eventueel ook telefonisch plaatsvinden. Bij voorkeur voert Gezonde School de gesprekken in oktober.

Met je deelname lever je waardevolle input voor landelijk beleid op relationele en seksuele vorming. Dit beleid wordt ontwikkeld door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, met als doel om ondersteuning voor basisscholen te versterken.

Mag Gezonde School bij je op school langskomen of wil je meer informatie? Stuur een e-mail naar Lise Albers, lise.albers@rivm.nl.