Beweeg mee met basisschool De Waterhof!

Energizers tijdens de schooldag dragen positief bij aan concentratie en plezier. Bekijk het filmpje, mogelijk gemaakt door het Kenniscentrum Sport & Bewegen, over de dynamische schooldag van CBS De Waterhof uit Delft en laat je inspireren!

Wilma van der Leede, directrice van De Waterhof, vertelt in het filmpje hoe in de nieuwe visie van de school sport en bewegen, bewegend leren en leren bewegen, een hele belangrijke plaats heeft gekregen. “Vanuit onderzoek dat we met het team hebben gedaan hebben we ontdekt dat het bewegen ondersteunend zou moeten zijn aan het leren.” Vervolgens vertelt Jacey uit groep 7 hoe de klas al een tijdje met Fit & Vaardig bezig is. Ze ziet een groot voordeel: “Als we Fit & Vaardig doen kan ik altijd mijn energie kwijt. Ik word er ook rustiger door, want meestal ben ik heel druk.”

Hoe Fit & Vaardig gaat, licht Nick Keijser, vakleerkracht bewegingsonderwijs, toe: “De kinderen krijgen bewegend rekenen en taalles. Dat voeren ze uit wanneer ze de opdrachten moeten automatiseren.” De school is nu zover dat de kinderen het tweemaal per week aangeboden moeten krijgen. Keijser: “Het is dus geen keuze meer van de leerkrachten. Het hoort namelijk bij de visie van de school.” Nicky Freriks, leerkracht groep 7, is ook positief: “Fiti & Vaardig is een alternatief voor het automatiseren op de Chromebooks. De dingetjes die kinderen vrij snel uit het hoofd kunnen doen doen we nu bewegend.” Freriks ziet dat de kinderen erg uitkijken naar de beweegmomenten. Ze hebben er ook veel baat bij, dat ze even kunnen staan en even kunnen bewegen.”

Bekijk hieronder het hele filmpje: