Doe mee aan de Zomer Natuur Challenge!

Binnenkort start voor de basisschoolleerlingen de zomervakantie. Groen doet goed en IVN dagen kinderen uit op tijdens deze vakantie in de natuur op avontuur te gaan. Spelen in de natuur is leuk en gezond. Kinderen die buitenspelen in een natuurlijke omgeving kunnen hun energie kwijt, maken plezier en komen tot rust.

Zomer Natuur Challenge

Deze zomervakantie nemen Groen doet goed en IVN kinderen mee op avontuur aan de hand van allerlei leuke, spannende en leerzame activiteiten in de natuur! Elke week tijdens de zomervakantie komt er een filmpje online met een gloednieuwe natuur challenge voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar. In de filmpjes wordt de weekchallenge uitgelegd en voorgedaan, waarna kinderen worden uitgedaagd om deze zelf ook te doen. Bijvoorbeeld in de tuin, het bos of het park om de hoek. Jonge kinderen kunnen samen met hun ouders of de buitenschoolse opvang meedoen.

Waar staan de filmpjes?

De filmpjes met de challenges zijn te vinden op deze pagina of op het YouTube-kanaal van Groen doet goed. Wil jij het direct weten wanneer er nieuwe filmpjes online staan? Schrijf je dan in via het aanmeldformulieren ontvang alle challenges in je mailbox!

Groen doet goed

De Zomer Natuur Challenge is een initiatief van Groen doet goed. Het doel van dit programma is om kinderen tussen de 4 en 12 jaar in de provincie Utrecht meer naar buiten te brengen, waar ze natuurervaringen opdoen. Inmiddels is in tien Utrechtse gemeenten een groot netwerk van lokale partners actief. Dankzij dit netwerk met lokale sleutelfiguren worden er ieder jaar door de hele provincie uiteenlopende activiteiten georganiseerd en natuurlijke speel- en beleefplekken gecreëerd. Zo zorgen ze samen voor meer betekenisvolle ervaringen van kinderen in de natuur.