Doe mee met de 10@10 Challenge

NOC*NSF Nationale Sportweek brengt basisschoolleerlingen in beweging

Van 18 tot en met 27 september vindt de NOC*NSF Nationale Sportweek plaats. Basisscholen kunnen die week meedoen met de 10@10 Challenge. Leerlingen ontdekken dan in tien minuten tien verschillende sporten, aangemoedigd door topsporters. Deelname is gratis en klassen inschrijven kan tot 20 september. Op 20 september ontvangen de deelnemers het materiaal voor de challenge. Tijdens de Nationale Sportweek is er op woensdag 23 september een speciale Scholendag.

Nederlandse kinderen bewegen tegenwoordig steeds minder goed. Net iets meer dan de helft van de kinderen beweegt voldoende. Dat is niet heel veel. Naast dat sporten gewoon erg leuk en fijn is, heeft het ook een aantal andere voordelen voor een kind. Beweegt een kind genoeg, dan heeft dat positief effect op de ontwikkeling van de motorische vaardigheden, het niveau van fitheid en natuurlijk de gezondheid.

Met niemand minder dan Rico Verhoeven, Yara van Kerkhof, Celeste Plak, Roy Meyer, Jetze Plat en Laurine van Riessen brengt de NOC* leerlingen in beweging. Zo ontdekken zij in tien minuten tien verschillende sporten. Want hoe leuk is het om samen te sporten met deze topsporters die van hun hobby hun beroep hebben gemaakt!

Wanneer doe je de 10@10 Challenge?

Op woensdag 23 september, tijdens de Nationale Sportweek, is het Scholendag. Het is het leukste als jij op die dag samen met jouw klas aan de 10@10 Challenge meedoet. Past dat niet in je programma? Plan ‘m dan vooral op een andere dag in!

Inschrijven

Scholen kunnen zich tot 20 september inschrijven. Ze ontvangen dan op 20 september een bijzonder cadeautje, de Beweegkalender. Deze is opgesteld door NOC*NSF in samenwerking met GLOS Educatief. Vanaf 21 september kan jouw klas starten met leuke dagelijkse activiteiten die in het lokaal kunnen worden uitgevoerd. Zo zijn er wekelijkse 10@10 Challenges, sportweetjes, beweegactiviteiten, Olympische quizvragen en de mindgym oefeningen.

Voor meer informatie over de 10@10 Challenge klik hier.