Gelukskoffer lanceert Gelukswijzer voor groep 8

Geeft je basisschool al lessen in geluk? Met Gelukskoffer – (een sociaal emotionele methode voor groep 1 t/m 8) – werk je in zeven lessen aan de persoonlijke ontwikkeling en de eigen invloed op het geluk van je leerlingen. Het resultaat is een positiever zelfbeeld en een sterk verbeterde sociale veiligheid in de klas. Gelukskoffer is een van de Gezonde School-activiteiten voor het primair onderwijs binnen het thema Welbevinden.

Onlangs heeft Gelukskoffer de Gelukswijzer voor groep 8 gelanceerd, samen met Anton Philips (bedenker van het MotivatieKompas). De Gelukswijzer geeft leerlingen handvatten om zich voor te bereiden op het voortgezet onderwijs. De leerlingen gaan actief aan de slag met ‘Waar ben ik goed in?’, ‘Waar droom ik van?’, ‘Hoe leer ik?’, ‘Wat zijn mijn kernwaarden?’, ‘Wat vind ik leuk?’. Zo leren zij zichzelf kennen en eigen keuzes te maken.

Gelukskoffer

Clara den Boer, psychologe en bedrijfskundige, ontwikkelt en geeft leiderschapstrainingen in het bedrijfsleven. Toen haar oudste zoon in groep 7 zat, realiseerde zij zich hoe waardevol het zou zijn als je al op jongere leeftijd leert over persoonlijk leiderschap, waar je gelukkig van wordt en wie je bent. Dat geluk net zoals taal en rekenen een vak op school is. Samen met Anke Appel-den Boer startte zij 10 jaar geleden met teams van kinderen, psychologen, leerkrachten en directies met het ontwikkelen van de methode Gelukskoffer, gebaseerd op de positieve psychologie. Inmiddels is Gelukskoffer een schoolbrede methode die al meer dan 30.000 kinderen heeft bereikt.

De Gelukskoffer is gebaseerd op zeven lessen in geluk:

• Wat is Geluk,
  • Positief denken,