Genomineerde Sportiefste Basisscholen oefenen voor battle tijdens finaledag

Afgelopen week kregen de genomineerde scholen bezoek van sportieve YouTubers, topsporters en toptrainers. Zij gingen met de leerlingen aan de slag met freerunnen, breakdance, skateboarden, turnen en acrobatiek. Tijdens de opening op 9 april gaan de leerlingen van de genomineerde scholen namelijk op een sportieve manier met elkaar battlen, tijdens een zogenaamde informele battle. De Margarethaschool uit Arnhem en CBS De Waterhof uit Delft zijn genomineerd voor de titel Sportiefste Basisschool van Nederland. Eerder bezocht de jury de scholen.

Margarethaschool

Op 14 maart is er door de leerlingen van de Margarethaschool hard gewerkt aan hun skills ter voorbereiding op de finale van de verkiezing op 9 april! Met dank aan freerunner Rutger Schippers (@Team Tantum), skateboarder Iris Besseling, turnsters Jana en Romy Zimmermann (@Team Superr) en breakdancer Divano Rommer (@hd_breaksquad) werden er toffe tricks geoefend, die de leerlingen op 9 april in de strijd zullen gooien.

Omroep Gelderland en De Gelderlander waren ook bij deze kanshebber voor de titel aanwezig. De leerlingen gaan alles wat ze geleerd hebben de komende tijd nog verder inoefenen en zullen op 9 april het podium pakken.

De Waterhof

Op 19 maart oefenden de leerlingen (groep 8 van meester Nicky) op CBS De Waterhof voor de informele battle tussen de twee genomineerde scholen. Hiervoor kwamen YouTuber en freerunner Mees van Dam (@meesvdam), breakdancer Jerry Altenstad (@jeremodance), Jan-Willem den Haan (@streetsport.willem) en turnster Nathalie van den Beemt (@kleurenturnen) naar de school toe. Met veel enthousiasme van zowel trainers als leerlingen zijn er hele leuke podiumpresentaties voorbereid. Ook zij zullen tot 9 april hun optredens nog blijven verfijnen om op 9 april te kunnen schitteren op het podium.